Tilaa uutiskirjeemme, josta saat tietoa tuoteuutuuksista ja tarjouksista.
Kylttimax lahjoittaa jokaisesta uudesta tilaajasta 2€ kuukauden hyväntekeväisyysjärjestölle. Lue lisää.
Tarrat, 228x159 mm, Vinyyli, Itsekiinnittyvä
Hinta sis. ALV:n
Tuotetiedot
Tyyppi:
Tarrat
Leveys:
228 mm
Korkeus:
159 mm
Paksuus:
0,175 mm (175µ)
Materiaali:
Vinyyli
Kiinnitystapa:
Itsekiinnittyvä
Tuotekuvaus
Lähes kaikkien yritysten on harjoitettava jonkinlaista mainontaa. Joillakin yrityksillä on ulkoseinässä isot mainoskyltit, jotka kertovat selkeästi ja tehokkaasti yrityksen tarjoamista tuotteista tai palveluista.
Joissakin yrityksissä taas käytetään ainoastaan sisätiloissa pieniä kylttejä alennusten ja tarjousten korostamiseen. Siitä huolimatta kylteillä on periaatteessa sama tarkoitus – mainostaa ja herättää kiinnostus.
Mainoskylttiä suunniteltaessa on tärkeä kiinnittää huomiota tekstiin, väriin ja muotoon. Kokonaisuus ratkaisee kyltin tehokkuuden.
Mainoskylttien ryhmään kuuluvat myös ”Ei mainoksia” -kyltit.
Seuraavassa joitakin vinkkejä omien mainoskylttien suunnitteluun.
Kun suunnittelet mainoskylttejä, joita käytetään muualla kuin yrityksen läheisyydessä, on tärkeä muistaa, että kylteissä on tarkempaa tietoa. Mainoskylttejä ovat esimerkiksi vinyylitekstit, jotka kiinnitetään autoon. Mainoskyltissä on mainittava esimerkiksi kotisivujen osoite, katuosoite tai puhelinnumero, jotta kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä.
Monet värit yhdistetään tiettyyn tunteeseen. Punainen on ”varoitus” ja ”hälytys”, ja sitä käytetään yleensä poikkeuksellisen edullisista hinnoista kertovissa mainoskylteissä. Esimerkiksi alennuskyltit ovat useimmiten punaisia.
Kuvat kiinnittävät usein paremmin huomion kuin teksti. Sanomaa kannattaa havainnollistaa yhdistämällä tekstiä ja kuvaa, jotka yhdessä vetoavat mahdollisten asiakkaiden tunteisiin.
Mainoskyltin tyyli riippuu pitkälti siitä, mitä yritys myy. Kylpylän, hautaustoimiston ja pikaruokaketjun kyltit ovat ulkonäöltään ja tyyliltään täysin erilaisia.
Mainostamisen tarkoitus on lisätä näkyvyyttä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita ensi kädessä sitä, että mainoskylttien pitäisi olla suuria ja sanomansa julki huutavia. Eniten huomiota herättäviä ja siten menestyksekkäimpiä kampanjoita ovat sellaisia, joissa teksti ja kuvat erottuvat muusta joukosta. Tärkeintä on erottua huutamatta.